Działalność
koncernu
Mercedes-Benz jest przykładem
globalnej strategii
produkcji. Koncern
kooperuje w zakresie produkcji, sprzedaży i serwisu z całym światem. Myślą przewodnią menedżerów tej firmy jest
globalne myślenie. Mercedes-Benz
– podobnie jak jego
konkurenci, np.
Volkswagen i BMW – otwiera nowe zakłady montażowe w krajach, które w przyszłości będą nowymi rynkami
zbytu (m.in. na Filipinach, w Indiach, Indonezji, Malezji, Tajlandii, Wietnamie).
Źródło: miesięcznik "Deutschland. Societäts Verlag". Nr 6, 1996. Międzynarodowy podział pracy w innych koncernach samochodowych Pojazdy innych koncernów samochodowych powstają również w wyniku międzynarodowego podziału pracy. Na przykład samochody Audi Q7 zjeżdżają z taśmy produkcyjnej fabryki w słowackiej Bratysławie, do której trafiają wyprodukowane w Niemczech w zakładach w Ingolstadt i Neckarsulm istotne części karoserii oraz liczne komponenty. Silniki Audi Q7 pochodzą z węgierskiej fabryki Audi w Györ. Globalizacja a stereotypy W wyniku międzynarodowego podziału pracy zupełnie inaczej należy spojrzeć na stereotypy mówiące, np. że japońskie auta są wytrzymałe, a francuskie się psują. Bo w czym jest lepsza Toyota Aygo od Peugeota 107, skoro oba te samochody powstają na tej samej linii produkcyjnej w czeskim Kolinie? Z kolei osprzęt elektryczny w Audi, Mercedesie czy Fiacie pochodzi od niemieckiego Boscha... |