Podaj swój adres e-mail, a my będziemy informować Cię o naszych nowych książkach*
Dostępność: Książka niedostępna – nakład wyczerpany!
Koszt wysyłki: od 11,00 zł
Numer katalogowy: EC
oprawa: miękka
Wstęp
Rozdział 1. Ogólne spojrzenie na edukację czytelniczą
1.1. Kto jest dobrze wyedukowany jako czytelnik?
1.2. Kto odpowiada za edukację czytelniczą młodego pokolenia?
1.3. Jakie mogą być motywacje czytelnicze?
Rozdział 2. Korelacja edukacji czytelniczej z innymi programami
2.1. Edukacja czytelnicza jako istotny składnik ogólnych (kluczowych) zadań szkoły
2.2. Edukacja czytelnicza w różnych segmentach podstawy programowej kształcenia ogólnego
2.3. Interpretacja roli i znaczenia ścieżki edukacyjnej “edukacja czytelnicza i medialna”
Rozdział 3. Jak wkomponować edukację czytelniczą w realizację programu szkoły
3.1. Edukacja czytelnicza w programie zajęć edukacyjnych szkoły
3.2. Edukacja czytelnicza w formie kursowej (przedmiotowej)
3.3. Edukacja czytelnicza a program wychowawczy szkoły
3.4. Jak monitorować sposób realizacji celów programu?
Rozdział 4. Wybrane scenariusze zajęć edukacji czytelniczej
4.1. Konstruowanie scenariusza zajęć edukacyjnych
4.2. Ramowe scenariusze zajęć edukacyjnych
Scenariusz nr 1: Ujawnienie potrzeb i motywacji czytelniczych
Scenariusz nr 2: Książka, rodzaje piśmiennictwa. Świat książki. Rynek księgarski
Scenariusz nr 3: Prasa i czasopismo
Scenariusz nr 4: Wydawnictwa informacyjne
Scenariusz nr 5: Podręcznik uczniowski
Scenariusz nr 6: Książka popularnonaukowa
Scenariusz nr 7: Biblioteka – szkolne centrum informacji
Scenariusz nr 8: Warsztat informacyjny biblioteki szkolnej: katalogi i kartoteki, tradycyjne
i komputerowe systemy wyszukiwawcze
Scenariusz nr 9: Bibliografia. Opis bibliograficzny
Scenariusz nr 10: Schemat postępowania podczas poszukiwania informacji na określony
temat
Scenariusz nr 11: Uczniowski warsztat samokształcenia
Scenariusz nr 12: Opracowania pisemne ucznia. Bibliografia załącznikowa
Rozdział 5. Mierzenie jakości edukacji czytelniczej
5.1. Nowa koncepcja mierzenia jakości pracy szkoły
5.2. Standardy i wskaźniki jakości w dziedzinie edukacji czytelniczej
5.3. Organizacja mierzenia jakości edukacji czytelniczej
5.4. Przykładowe narzędzia i procedury pomiaru jakościowego
Bibliografia
Przepisy prawa