wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Publikacje dla nauczycieli, dyrektorów szkół » Gdy rodzic staje się roszczeniowy – poradnik dla nauczycieli
logopedia

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, a my będziemy informować Cię o naszych nowych książkach*

 
* Zapisanie się do newslettera oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych (otrzymywanie informacji handlowych na wskazany adres e-mail). Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo eMPi2 s.c., ul. św. Wojciech 28, 61-749 Poznań. Więcej w Polityce prywatności


Gdy rodzic staje się roszczeniowy – poradnik dla nauczycieli

Gdy rodzic staje się roszczeniowy – poradnik dla nauczycieli

Dostępność: Książka dostępna

Koszt wysyłki: od 11,00 zł

Numer katalogowy: GRR

Kod CN: 4901

Cena: 25,00 zł

Ilość: egz.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis książki
  • Spis treści
  • O Autorce
  • Kup komplet, jest taniej (1)
  • Linki (1)
poradnik dla dyrektorów szkół i przedszkoli, nauczycieli, pedagogów oraz psychologów szkolnych

Autorka: Marzena Frąckowiak
Wyd. 1,  2011
ISBN 978-83-62325-32-0
ss. 112
oprawa: miękka

Publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół i przedszkoli, nauczycieli, pedagogów oraz psychologów szkolnych, którym pomocne mogą okazać się techniki oraz metody skutecznej i przyjaznej komunikacji z rodzicem, wskazówki skutecznego przyjmowania i wyrażania krytyki, techniki wywierania wpływu, obrony przed manipulacją. Książka zawiera wyczerpujące odpowiedzi na pytania nauczycieli z zajęć warsztatowych autorki. Poradnik został napisany w sposób praktyczny, aby w konkretnej sytuacji każdy mógł po niego sięgnąć i znaleźć kilka możliwości rozwiązania trudnej sprawy.

Wstęp
Rozdział 1. Dlaczego rodzic bywa roszczeniowy?

Rozdział 2. Jak budować więzi – innowacyjność w komunikacji
   2.1. Jak dobrze rozpocząć rozmowę z rodzicem?
   2.2. Jak nawiązać więź z rodzicem?
           2.2.1. Rola skutecznej komunikacji
           2.2.2. Neurony lustrzane i ich ważna rola w komunikacji z rodzicem
           2.2.3. Synchronizacja i odzwierciedlanie, czyli echo ciała
Rozdział 3. Awangardowa perswazja skutecznym narzędziem współpracy z rodzicem
   3.1. Taktyka powtórzenia doświadczenia
   3.2. Taktyka RZZ
   3.3. Taktyka robienia notatek
   3.4. Taktyka cytatu
   3.5. Taktyka implikacji
Rozdział 4. Jak przyjmować skargę od roszczeniowego rodzica?
   4.1. Krok pierwszy: słuchać, co mówi do nas roszczeniowy rodzic
   4.2. Krok drugi: stosować parafrazę i okazywać empatię
   4.3. Krok trzeci: poprosić o przysługę
   4.4. Krok czwarty: przygotować niespodziankę
Rozdział 5. Ukryte techniki wywierania wpływu na rodzica
   5.1. Słowa jako katalizator
   5.2. Pierwsze tajemnicze słowo
   5.3. Drugie tajemnicze słowo
   5.4. Trzecie tajemnicze słowo
Rozdział 6. Przyjmowanie i wyrażanie krytyki
   6.1. Jak poradzić sobie z irytującą krytyką? Techniki przyjmowana krytyki
          6.1.1. Konstruktywne przyjmowanie krytyki
          6.1.2. Technika zdartej płyty
          6.1.3. Asertywne przyjmowanie krytyki
          6.1.4. Demaskowanie aluzji
          6.1.5. Technika zasłony dymnej
   6.2. Sekret krytykowania bez obrażania uczuć innych
Rozdział 7. Techniki manipulacji i obrony przed nią
   7.1. Dobra perswazja i zła manipulacja
   7.2. Kłamstwo jako najprostsza manipulacja
   7.3. Manipulowanie wypowiedzią a technika informacji zwrotnej
   7.4. Inne techniki manipulacyjne
           7.4.1. Manipulacje związane z emocjami
           7.4.2. Manipulacje poczuciem winy
           7.4.3. Manipulacje związane z samooceną
   7.5. Jak unikać manipulacji?
   7.6. Syndrom „pana/pani Racji”
Rozdział 8. Magiczne recepty, czyli metody, które działają zawsze
   8.1. Dobre relacje z rodzicem
   8.2. Szacunek, empatia i zaufanie
   8.3. Postawa i przekonanie
   8.4. Akceptacja
   8.5. Wiarygodność – istota perswazji
Rozdział 9. Najczęściej zadawane i najbardziej interesujące pytania z zajęć warsztatowych z nauczycielami
Zakończenie
Aneks
   Praca własna – laboratorium nauczyciela
Bibliografia
O czym należy i warto pamiętać w kontakcie z rodzicem. Najważniejsze wskazówki

Marzena Frąckowiak – absolwentka kierunku pedagogicznego na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Odbyła szkolenia specjalistyczne z zakresu terapii systemowej: indywidualnej i rodzinnej. Ukończyła studia podyplomowe „Pomocy psychologicznej”, organizowane przez Instytut Psychologii UAM w Poznaniu. Uzyskała certyfikat Praktyka NLP oraz Praktyka NLP w biznesie. Jest współautorką podręcznika pt. Ekonomika oraz założycielką Pracowni Inżynierii Personalnej – firmy szkoleniowo-doradczej, w której prowadzi warsztaty dla nauczycieli, dzieci i ich rodziców. Misją tej placówki jest przygotowanie do myślenia w kategorii sukcesu osobistego i sukcesu organizacji dzięki pomocy ludziom w ich rozwoju i doskonaleniu kontaktów interpersonalnych.
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu