wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Podręczniki i publikacje archiwalne » sprzedaż zakończona » Organizacja i techniki sprzedaży. Kwalifikacja AU.20 (A.18)* Prowadzenie sprzedaży, tom 2 – podręcznik
logopedia

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, a my będziemy informować Cię o naszych nowych książkach*

 
* Zapisanie się do newslettera oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych (otrzymywanie informacji handlowych na wskazany adres e-mail). Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo eMPi2 s.c., ul. św. Wojciech 28, 61-749 Poznań. Więcej w Polityce prywatności


Organizacja i techniki sprzedaży. Kwalifikacja AU.20 (A.18)* Prowadzenie sprzedaży, tom 2 – podręcznik

Organizacja i techniki sprzedaży. Kwalifikacja AU.20 (A.18)* Prowadzenie sprzedaży, tom 2 – podręcznik

Dostępność: Książka niedostępna – nakład wyczerpany!

Koszt wysyłki: od 11,00 zł

Numer katalogowy: OITS

Kod CN: 4901


Brak ceny

  • Opis książki
  • Spis treści
  • Przykładowe strony
  • Linki (4)

Do kupienia wersja elektroniczna na platformie ibuk.pl za 26 zł w formacie pdf

podręcznik przeznaczony do kształcenia w zawodach: sprzedawca, technik handlowiec i technik księgarstwa; kwalifikacja AU.20 (A.18)* Prowadzenie sprzedaży; typ szkoły: szkoła branżowa I stopnia, technikum

Autorki: Elżbieta Strzyżewska, Iwona Wielgosik
Wyd. 1 poprawione, 2018
ISBN 978-83-62325-69-6
ss. 252

oprawa: miękka

Nr ewidencyjny w wykazie MEN: 59/2013
Rok dopuszczenia: 2013


altPrzeczytaj cały rozdział (format pdf)

W podręczniku przedstawiono:
– ogólną charakterystykę handlu (klasyfikację i formy handlu, funkcje przedsiębiorstw handlowych)
– dostawy towarów (zagadnienia dot. popytu, zakupu i przyjmowania towarów)
– gospodarkę magazynową
– przygotowanie i sprzedaż towarów (wyposażenie punktów handlowych, zasady rozmieszczania towarów, organizację sprzedaży, gospodarkę opakowaniami)
– ustalanie cen (marże, podatki, odliczenia)
– czynności pozasprzedażowe (inwentaryzację, odpowiedzialność materialną pracowników, zabezpieczenie towarów przed kradzieżą, ubezpieczenie punktów sprzedaży)
– bezpieczne wykonywanie pracy w handlu (bhp, ergonomię pracy, choroby zawodowe, wypadki przy pracy, ochronę przeciwpożarową, ochronę środowiska, organy i instytucje ochrony środowiska)
Na końcu rozdziałów zamieszczono pytania testowe i zadania.


Z recenzji rzeczoznawcy MEN – Marii Gaertner:
Podręcznik jest poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym, uwzględnia aktualny stan wiedzy naukowej, w tym metodycznej, jest w wysokim stopniu przystosowany do danego poziomu kształcenia, zwłaszcza pod względem stopnia trudności, formy przekazu, właściwego doboru pojęć, nazw, terminów i sposobu ich wyjaśniania, zawiera materiał rzeczowy i materiał ilustracyjny odpowiedni do przedstawianych treści nauczania, ma logiczną konstrukcję. (...) Obszerna warstwa informacyjna podręcznika pozwoli uczniom i nauczycielom na elastyczne wykorzystanie treści w dostosowaniu do potrzeb i zdolności uczniów w kształceniu praktycznym oraz ich aktywizowaniu.


POBIERZ:
– plan zajęć dydaktycznych (format doc, format pdf)
– podstawa programowa kształcenia w zawodzie sprzedawca (HAN.01) i podział efektów kształcenia (format docx, format pdf)
– podstawa programowa kształcenia w zawodzie technik handlowiec (HAN.01, HAN.02) i podział efektów kształcenia (format docx, format pdf)
– wzory dokumentów i tabele do ćwiczeń (format doc)

________
* zmianie uległy symbole kwalifikacji, ale podstawy programowe dla tych kwalifikacji pozostały takie same

Wstęp

1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA HANDLU
   1.1. Znaczenie działalności handlowej
   1.2. Zadania handlu
   1.3. Klasyfikacja handlu
   1.4. Formy handlu detalicznego
         1.4.1. Handel stacjonarny
         1.4.2. Handel ruchomy 
         1.4.3. Handel wysyłkowy
         1.4.4. Centra handlowo-usługowe
   1.5. Sieć handlowa
   1.6. Funkcje przedsiębiorstw handlowych
   1.7. Organizacja wewnętrzna przedsiębiorstw handlowych 
   Sprawdź, czy potrafisz


2. DOSTAWY TOWARÓW
    2.1. Popyt na towary i jego rodzaje 
          2.1.1. Czynniki wpływające na kształtowanie się popytu konsumpcyjnego
          2.1.2. Metody badania popytu
    2.2. Zakup towarów 
          2.2.1. Źródła zakupu towarów
          2.2.2. Czynniki wpływające na wybór dostawcy
          2.2.3. Procedura zamawiania towarów
          2.2.4. Zasady zaopatrzenia w towary
          2.2.5. Harmonogram dostaw 
          2.2.6. Wpływ sprzedaży akwizycyjnej na zaopatrzenie punktów sprzedaży detalicznej
    2.3. Przyjmowanie towarów
          2.3.1. Dokumentacja związana z dostawą towarów
          2.3.2. Technika odbioru ilościowego
          2.3.3. Technika odbioru jakościowego
          2.3.4. Reklamacje związane z przyjmowaniem towaru 

    Sprawdź, czy potrafisz

3. GOSPODARKA MAGAZYNOWA 
    3.1. Rodzaje magazynów handlowych
    3.2. Zadania magazynów handlowych
    3.3. Obiekty magazynowe
    3.4. Wyposażenie magazynów
    3.5. Dokumentacja obrotu magazynowego
    3.6. Gospodarka zapasami
          3.6.1. Klasyfikacja zapasów towarowych
          3.6.2. Rotacja towarów 
          3.6.3. Rodzaje niedoborów towarowych
          3.6.4. Limity ubytków towarowych
     Sprawdź, czy potrafisz


4. PRZYGOTOWANIE I SPRZEDAŻ TOWARÓW 
    4.1. Wymagania stawiane lokalom sklepowym
    4.2. Zasady planowania wnętrza sklepu
    4.3. Rozplanowanie sali sprzedażowej
    4.4. Wyposażenie punktów handlowych
          4.4.1. Meble sklepowe
          4.4.2. Wagi i inne urządzenia miernicze
          4.4.3. Urządzenia kasowe 
          4.4.4. Urządzenia chłodnicze
          4.4.5. Urządzenia transportowe
          4.4.6. Inny sprzęt techniczny i pomocniczy
    4.5. Przygotowanie towarów do sprzedaży
    4.6. Zasady rozmieszczania towarów 
          4.6.1. Rozmieszczanie towarów w sali sprzedażowej 
          4.6.2. Rozmieszczanie towarów na zapleczu
    4.7. Organizacja sprzedaży
          4.7.1. Organizacja sprzedaży w tradycyjnej metodzie sprzedaży
          4.7.2. Organizacja sprzedaży w nowoczesnych metodach sprzedaży
    4.8. Gospodarka opakowaniami w jednostkach handlu detalicznego 
    Sprawdź, czy potrafisz


5. USTALANIE CEN 
     5.1. Pojęcie i rodzaje cen
     5.2. Marże 
            5.2.1. Pojęcie i rodzaje marż
            5.2.2. Obliczanie marży
     5.3. Struktura ceny detalicznej
     5.4. Podatek VAT
            5.4.1. Charakterystyka podatku VAT 
            5.4.2. Sposoby obliczania podatku VAT
     5.5. Podatek akcyzowy
     5.6. Odliczenia od cen 
    Sprawdź, czy potrafisz


6. CZYNNOŚCI POZASRZEDAŻOWE
    6.1. Inwentaryzacja w pracy sprzedawcy
          6.1.1. Inwentaryzacja
          6.1.2. Rodzaje inwentaryzacji 
          6.1.3. Rozliczenie inwentaryzacji
    6.2. Odpowiedzialność materialna pracowników handlu
          6.2.1. Odpowiedzialność materialna pracownika (na zasadach ogólnych)
          6.2.2. Zakres czynności pracownika a odpowiedzialność materialna
          6.2.3. Odpowiedzialność materialna za mienie powierzone z obowiązkiem wyliczenia się lub zwrotu 
          6.2.4. Odpowiedzialność porządkowa
          6.2.5. Odpowiedzialność karna pracowników 
    6.3. Zabezpieczenie towarów przed kradzieżą
    6.4. Ubezpieczenie punktów sprzedaży 
    Sprawdź, czy potrafisz


7. BEZPIECZNE WYKONYWANIE PRACY W HANDLU
    7.1. Podstawowe pojęcia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy
    7.2. Odpowiedzialność i obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy 
    7.3. Prawa i obowiązki pracownika w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
    7.4. Zadania i uprawnienia instytucji w zakresie ochrony pracy w Polsce
    7.5. Ergonomia pracy
    7.6. Wymagania dotyczące pomieszczeń pracy
    7.7. Wymagania dotyczące stanowiska pracy 
    7.8. Czynniki szkodliwe, uciążliwe i niebezpieczne w środowisku pracy
    7.9. Środki ochrony indywidualnej i zbiorowej podczas wykonywania zadań zawodowych
    7.10. Choroby zawodowe
    7.11. Wypadki przy pracy 
            7.11.1. Pojęcia i podział wypadków przy pracy
            7.11.2. Postępowanie powypadkowe
    7.12. Ochrona przeciwpożarowa 
    7.13. Ochrona środowiska
            7.13.1. Obowiązki przedsiębiorcy korzystającego ze środowiska
            7.13.2. Opłata produktowa przedsiębiorcy 
    7.14. Organy i instytucje ochrony środowiska 
    Sprawdź, czy potrafisz

Literatura
Indeks

W każdym rozdziale zdefiniowano i umieszczono na kolorowym tle najważniejsze pojęcia.

alt
 


Wiele zagadnień zilustrowanych jest wzorami różnych dokumentów np. związanych ze sprzedażą i dokonywaniem zamówień.

alt

Przykłady pokazują wykorzystanie teorii w praktyce.
alt 

Na wielu stronach zamieszczono zdjęcia i ilustracje np. urządzeń.
alt

 Każdy rozdział kończy się zadaniami sprawdzającymi wiedzę oraz pytaniami testowymi, pozwalającymi przygotować uczniów do rozwiązywania testów egzaminacyjnych.
alt
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu