Wprowadzenie
1. Wolny rynek w oświacie
1.1. Pojęcie „rynku” i jego uwarunkowania w oświacie
1.2. Elementy wolnego rynku w polskiej oświacie
1.2.1. Różnorodność oferty edukacyjnej
1.2.2. Wielość źródeł finansowania
1.2.3. Wewnętrzny rynek oświatowy (konkurencja między placówkami oświatowymi)
1.2.4. Decentralizacja zarządzania szkołą – zwiększenie kompetencji dyrektora
1.2.5. Swoboda programowa oraz ocenianie wewnętrzne
1.2.6. Wzrost wpływu rodziców i środowiska lokalnego na szkołę
1.2.7. Porównywalność jakości pracy szkoły i nauczyciela
1.2.8. Niebezpieczeństwa wolnego rynku w oświacie
1.3. Wnioski dla dyrektora-menedżera oświaty
2. Marketing w oświacie
2.1. Podstawowe pojęcia i założenia marketingowe
2.2. Istota marketingu usług edukacyjnych
2.3. Tworzenie strategii marketingowej w oświacie
2.4. Koncepcja marketingu – mix usług edukacyjnych
2.5. Perspektywy marketingu pozytywnego w oświacie
3. Usługi edukacyjne
3.1. Usługa jako czynność międzyludzka
3.2. Istota usługi edukacyjnej
3.2.1. Wspieranie rozwoju dziecka jako główny cel działania szkoły
3.2.2. Usługi edukacyjne jako produkt działania szkoły
3.3. Cechy usług edukacyjnych
3.4. Jakość usług edukacyjnych
4. Promowanie szkoły jako instytucji świadczącej usługi edukacyjne
4.1. Cele i adresaci promocji
4.2. Promocja wewnętrzna i zewnętrzna
4.3. Promocja szkoły a promocja usług edukacyjnych
4.4. Zasady promocji szkoły
5. Formy promocji szkoły
5.1. Public relations (PR) szkoły
5.1.1. Środowisko szkoły
5.1.2. Public realtions zewnętrzne
5.1.3. Public relations wewnętrzne
5.1.4. Wizerunek szkoły jako efekt public relations
5.1.5. Wizerunek dyrektora jako szczególny element obrazu szkoły
5.1.6. Zasady tworzenia wizerunku szkoły
5.2. Reklama
5.3. „Sprzedaż osobista”
5.4. Promocja sprzedaży
5.5. Marketing bezpośredni
6. Środki promocji
6.1. Podział środków
6.2. Rodzaje środków
6.2.1. Materiały elektroniczne
6.2.2. Materiały drukowane
6.2.3. Materiały wizualne i audialne, statyczne oraz ruchome
6.2.4. Zorganizowane kontakty osobiste
7. Kompetencje menedżerskie dyrektora placówki edukacyjnej
7.1. Kierunki przemian w zarządzaniu oświatą
7.2. Menedżer oświaty – dyrektor profesjonalny
7.3. Kompetencje dyrektora placówki edukacyjnej
8. Kierunki zmian w promocji placówki edukacyjnej
9. Działania promocyjne w wybranych szkołach – studia przypadków
9.1. Działania promocyjne przeprowadzone przez Zespół Szkół Elektroniczno-
-Telekomunikacyjnych w Lesznie
9.2. Realizacja zadań promocyjnych w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza
w Skokach
9.3. Działania promocyjne Zespołu Szkół Mechanicznych w Słupsku
9.4. Promocja Wojewódzkiego Zespołu Szkół Policealnych w Chojnicach
9.5. Promocja w lokalnym środowisku Gimnazjum nr 1 w Brodnicy
9.6. Obraz działań promocyjnych stosowanych przez szkoły
Bibliografia